به گفته محمدعلي ذوالفيگل وزير علوم ، امروز (15 شهريور) در سي و سومين نشست روساي دانشگاه هاي بزرگ كشور به ميزباني دانشگاه علم و صنعت ، از تلاش هاي اين دانشگاه تقدير كرد. روساي جمهور و دانشگاهيان گفتند: واگذاري به كشورهاي توسعه يافته خوب نيست ، اما مي خواهم نتيجه بگيرم كه مديريت صحيح …
منبع: سايت كردوار نيوز
همه بزرگان كشور را دانشگاهها تحويل جامعه ميدهند
همه بزرگان كشور را دانشگاهها تحويل جامعه ميدهند https://kordavar.ir/همه-بزرگان-كشور-را-دانشگاهها-تحويل-ج/ Thu, 09 Sep 2021 12:15:49 0000 اخبار سلامت https://kordavar.ir/همه-بزرگان-كشور-را-دانشگاهها-تحويل-ج/
به گفته محمدعلي ذوالفيگل وزير علوم ، امروز (15 شهريور) در سي و سومين نشست روساي دانشگاه هاي بزرگ كشور به ميزباني دانشگاه علم و صنعت ، از تلاش هاي اين دانشگاه تقدير كرد. روساي جمهور و دانشگاهيان گفتند: واگذاري به كشورهاي توسعه يافته خوب نيست ، اما مي خواهم نتيجه بگيرم كه مديريت صحيح …
منبع: سايت كردوار نيوز
همه بزرگان كشور را دانشگاهها تحويل جامعه ميدهند
به گفته محمدعلي ذوالفيگل وزير علوم ، امروز (15 شهريور) در سي و سومين نشست روساي دانشگاه هاي بزرگ كشور به ميزباني دانشگاه علم و صنعت ، از تلاش هاي اين دانشگاه تقدير كرد. روساي جمهور و دانشگاهيان گفتند: واگذاري به كشورهاي توسعه يافته خوب نيست ، اما مي خواهم نتيجه بگيرم كه مديريت صحيح دانشگاه ها ، تلاش خانواده هاي بزرگ دانشگاهي و رعايت استانداردهاي علمي در وزارت علوم يك واقعيت است. ، بنابراين من از تمام مديريت دوره هاي قبلي قدرداني مي كنم.
وي ادامه داد: ما به خاطر نداريم كه از كجا شروع كرده ايم و به كجا رسيده ايم. روزي روزگاري 170 هزار دانشجوي كارشناسي ، كارشناسي ارشد و كارشناسي ارشد داشتيم و هيچ دوره دكتري در كشور وجود نداشت. نشان مي دهد و از همه تلاش هاي انجام شده قدرداني مي كند.
وي گفت: “ما به تحقيقات در زمينه آموزش اعتقاد داريم.” ما علوم را به دانش آموزان آموزش مي دهيم ، بنابراين ما به تحقيقات آموزشي اعتقاد داريم.
وي گفت: “از طريق پايان نامه هاي كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكتري ، ما بايد به دانش آموزان نحوه شناسايي تحقيقات و مشكلات ، كسب تجربه تحقيق ، آزمايش رويكردهاي مختلف ، استفاده از مشاوره متخصصان و يادگيري ديپلماسي علمي و استراتژي هاي كار گروهي را بياموزيم.” اگر دانشجويان ما مي خواهند موفق شوند ، بايد بتوانند از دانش افراد مختلف بهره مند شوند ، بنابراين هرگز نبايد به دانشگاه ها اجازه دهيم به مصرف كنندگان نگاه كنند.
وي افزود: “در حالي كه اين درست است كه دانشگاهها نقش متنوع تر و قوي تري در جامعه دارند ، من معتقدم كه آنها در سالهاي اخير و در راستاي اهداف وزارت علوم و فراتر از آن به خوبي كار كرده اند. ديدگاه ما تغيير كرده است.” انتظار مي رود كه بخش قابل توجهي از پتانسيل هاي علمي و پژوهشي دانشگاه ها متناسب با نيازهاي جامعه تعيين شود.
وزير علوم ادامه داد: براي دستيابي به اين هدف بايد برنامه ريزي و ارائه يك سيستم را داشته باشيم ، اگر ما دانشگاهيان مي خواهيم موفق شويم ، بايد به ساير نهادها و سازمان ها آموزش دهيم كه براي ايجاد سيستم هاي مورد نظر خود نياز داريم. بنابراين ، با كمك همه دانشگاهيان و خانواده بزرگ آموزشي كشور ، سعي مي كنم سيستمي در وزارت علوم ايجاد كنم كه به اين سيستم ارزيابي و تشويق كمك كند تا بخش قابل توجهي از پايان نامه هاي دكتري و كارشناسي ارشد را برآورده كند. با توجه به نيازهاي جامعه
دستاوردهاي دانشمندان ما در سراسر جهان منتشر شده است
وي گفت: پيشرفت و توسعه از طريق مشاوره حاصل نمي شود و توسعه از طريق قانون و سيستم حاصل نمي شود. اين مقاله منتشر شده است و يافته هاي اساتيد و دانشمندان ايراني در كتب درسي بين المللي موجود است ، بنابراين ما سعي مي كنيم به برنامه ها و يافته هاي گذشته احترام گذاشته و از آنها محافظت كنيم تا نيازهاي دانشمندان و دانشجويان ، اما بخش قابل توجهي از پتانسيل جامعه را به نيازهاي آنها سوق دهد. ايجاد يك سيستم انگيزشي جديد
وي با اشاره به اينكه با وجود همه محدوديت ها ، فرصت هاي زيادي در دانشگاه ها ايجاد شده است ، گفت كه اين سيستم يكي از بزرگترين دستاوردهايي است كه نبايد از آن غافل شد: كمي موفقيت در زمينه توليد علمي.
ذولفي گل با بيان اينكه دانشگاه وظيفه دارد نه تنها دفاع كند ، بلكه توضيح و توضيح بدهد ، گفت: “كساني كه شايسته نظر دانشگاهيان نيستند ، بايد نظر خود را تغيير دهند و بگويند شما مجاز به موقعيت هستيد.” شما از دانشگاه ها و وزارتخانه هاي مسئول علوم و آموزش و پرورش اجرايي و مسئوليت دريافت كرده ايد و هرگز نمي توانيد به دانشگاه ها نگاه متفاوتي داشته باشيد. بايد توجه ويژه اي به بحث هاي فرهنگي و سياسي دانشگاه ها شود ، زيرا توليدكنندگان آينده كشور در دانشگاه ها تجربه كسب مي كنند. همه بزرگان كشور توسط جامعه به دانشگاه ها واگذار مي شوند و مسئولان كشور بايد نگرش خود را نسبت به دانشگاه ها تغيير دهند.
وزير علوم با اشاره به طرح همسان سازي دانشگاه گفت: در صورت فراهم شدن شرايط مناسب ، ما تمام تلاش خود را براي ادامه موضوع برابري و حل اين مشكل انجام مي دهيم. مهم است كه كلينيك ها و مراكز بهداشتي دانشگاهي در اين مدت فعال باشند تا بتوانيم با وزير بهداشت براي تسريع تحويل واكسن به اين كلينيك ها هماهنگ شويم. به تدريج در دانشگاه ها و تركيبي از آموزش حضوري و مجازي. ما سعي مي كنيم از اين تجربيات دوران پس از كرونا به خوبي استفاده كنيم و از روش آموزش مجازي مي توان به عنوان بسته هاي كمك آموزشي براي بهبود كيفيت آموزش و تحقيقات استفاده كرد.
انتهاي پيام /
منبع: سايت كردوار نيوز
همه بزرگان كشور را دانشگاهها تحويل جامعه ميدهند